بعثت پیامبر اسلام (ص) احیای مسیر عدالت طلبی انبیای پیشین بود
نوشته شده توسط : hgu33

حجت الاسلام و المسلمین 'یوسف مكتوبیان' روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا، روز بعثت را آغازی بر حیات اسلام توصیف كرد و افزود: همه پیامبران الهی در یك روز معین برای ابلاغ پیام الهی به مردم برانگیخته شدند.

وی با بیان اینكه بعد از بعثت پیامبر اسلام (ص)، پیامبری دیگر برای دعوت به سوی خدا مبعوث نشد، اظهارداشت: ادامه مسیر دعوت به حق با ولایت 14 معصوم (ع) دنبال شد.

وی تصریح كرد: پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر به موضوع ولایت تاكید دارند و به مردم گوشزد كردند كه جایگاه حضرت علی (ع) نسبت به من همچون رتبه هارون نسبت به حضرت موسی (ع) است، به جز اینكه حضرت علی (ع) نبی نیست.

این استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح كرد: از این منظر می توان بعثت را حساس‏ترین فراز تاریخ درخشان اسلام دانست.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به جایگاه و شان پیامبر اسلام (ص) به عنوان كاملترین انسان، بعثت ایشان دارای جایگاه وی‍ژه دیگری است.

وی تاكید كرد: آیات و روایات متعددی در زمینه خاتمیت پیامبر (ص) وجود دارد و بر این نكته تاكید دارند كه بعد از پیامبر (ص) دین دیگری وجود ندارد.

حجت الاسلام مكتوبیان با بیان اینكه اسلام به عنوان آخرین دین بر آزادی بندگان از بند طاغوت ها تاكید دارد، افزود: اسلام انقلابی و مبارزه گر همواره با منافع مستكبران عالم سر ستیز داشته است.

وی تصریح كرد: یكی از راههای مقابله مستكبران با اسلام فرقه سازی و متوسل شدن به مدعیان دروغین است.

استاد حوزه علمیه اصفهان اظهارداشت: فرقه هایی در تاریخ یكصد ساله اخیر با هدف مقابله با عدالت گرایی اسلام شیعی در جهان به وجود آمدند كه به نوعی خود را دین جدید معرفی كردند.

این كارشناس دینی ادامه داد: فرقه های بابیت و بهاییت از جمله آیین هایی است كه با زمینه گیری از برخی گروههای صوفی مسلك در مقابل اسلام عدالت طلب شیعی سر برآوردند و با حمایت اجانب خود را به عنوان دین معرفی كردند.

وی اظهارداشت: این فرقه ها درحالی ادعاهایی مطرح می كنند كه آیات و روایات متعدد بر خاتمیت پیامبر اسلام (ص) تاكید دارند.

حجت الاسلام مكتوبیان به رواج مدعیان عرفانی در زمان حاضر اشاره كرد و افزود: این افراد هیچ قید و بند اخلاقی، دینی و قانونی را برنمی تابند و از همین رو اگر فضا را آشفته ببینند خود را در حد پیامبری هم معرفی می كنند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در مبارزه با رواج خرافه گرایی و احیای اسلام ناب محمدی بود و بی شك اگر امروز این انقلاب نبود شیعه بشترین ضربه ها را از استكبار متحمل می شد.

ت/7134/1011 / 1449





:: برچسب‌ها: مردم , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: